Çatı plakaları

Çatı plakaları bilinen tüm yapı taşıyıcı sistemleri üzerine monte edilebilirler (Çelik, betonarme, ahşap taşıyıcı sistemleri veya kâgir duvarlar). Firmamız tarafından verilen detayların eksiksiz uygulanması ile çatı veya döşeme montajı statik olarak levha etkisi kazanır. Bu durumda taşıyıcı sisteme konması gerekli olan rüzgar bağlantı elemanları ve diğer takviye elemanlarına gerek kalmaz. Ytong çatı ve döşeme elemanları boyuna doğrultuda pahlı, şerbet kanallı ve lamba zıvana profilli olarak üretilirler. Çatı elemanları G3 ve G4 sınıfı, döşeme elemanları ise G4 sınıfında üretilirler. Üretim esnasında bu elemanların içine çift sıra antikorozif çelik donatı konulur.

Çatı plakaları Döşeme Elemanları dinamik yüklerin etkilemediği döşemelerde 1000 kgf/m² yayılı yüke kadar üretilebilirler.

Elemanlar fabrikadan nihai taşıma gücünü kazanmış olarak sevk edilirler. Şantiyede, elemanları sadece yerlerine yerleştirmek, gerekli demir bağlantılarını koyarak derz ve şerbet kanallarına çimento şerbeti dökülmesi işlemi kalmaktadır. Bu bakımdan montaj büyük ölçüde kuru montaj olarak görülmelidir, kalıp ve inşaat iskelesine ihtiyaç duyulmamaktadır.

Çatı plakaları ve Döşeme Elemanlarının Uygulanması : Çatı plakaları ve döşeme elemanlarının uygulanmasında vinç, Ytong çatı-döşeme kavrayıcısı, montajarabası, iki adet sıkıştırma manivelası, Ytong testeresi ve diğer inşaat aletleri gereklidir.

1. Montajdan önce istifteki plakların profil kısımlarında, birbirlerine geçmeyi önleyecek kalıntılar temizlenmelidir. Bu suretle montaj sırasında ölçü sapmaları önlenmiş olur.

2. Montaj sırasında, derzlerin akslarının birbirini tutması sık sık kontrol edilmelidir.

3. Ytong çatı ve döşeme elemanlarının oturacağı betonarme veya kâgir duvar önceden temizlenmeli daha sonra yaklaşık 1 cm kalınlığında çimento harç (1:4) ile tesviye edilmelidir. Montajdan önce elemanların gömülmemesi için harcın yeteri kadar sertleşmiş olması gerekmektedir.

eros de amor

4. Montaj, sarsıntısız çalışan bir vinç vasıtası ile Ytong çatı-döşeme kavrayıcısı kullanılarak daha kolay ve hızlı yapılır.

5. Vincin erişemediği yerlere eleman montajı, montaj arabası yardımı ile yapılır.

6. Elemanların sıkıştırılması iki adet sıkıştırma manivelası yardımı ile olur. Montaj sırasında elemanların ters monte edilmemesine dikkat edilmelidir. Elemanlar monte edilmiş durumdayken şerbet kanalı üstte olmalı ve alınlarındaki damga düz okunur olmalıdır.

7. Ytong çatı ve döşeme elemanlarında 15 cm çapa kadar bir tek delik açılabilir. Elemanların profil kısımlarından 15 cm çapa kadar donatıyı kesmeden delik açılabilir. Ytong çatı ve döşeme elemanları ancak imal edildikleri boyutlarda kullanılabilir. Firmanın bilgisi dışında plaklar özel ebatlarda kesilerek kullanılamazlar.

8. Mesnet derinliği betonarme mesnetlerde min. 7 cm, çelik mesnetlerde ise min. 5 cm olmalıdır. Çelik mesnetlere oturan Ytong çatı ve döşeme elemanları harç tabakasına gerek kalmadan monte edilirler. Her şekilde elemanların oturacağı yüzeyleri tel fırça ile temizlemek gereklidir. Açık profil mesnetler (yatık I veya U profil) harç ile doldurulmalıdır. Çelik kirişler iki açıklıktan eşit yüklenmiş bulunmalı veya kirişin burulma sonucu dönmesi veya yatay deplasmanı güvenceye alınmalıdır. Müşterek mesnet üzerinde çatı elemanlarında 10 mm, her şerbet kanalına kanal boyunca konulan donatı ile mütemadiliği sağlanır. 300 Dz çimento harç ile şerbetleme işlemi sayesinde elemanlar levha etkisi kazanır ve birbirlerine yük aktarırlar. Harç işlemi tamamlanıp sertleşmeden önce yüklerin plaklara dağılmasını sağlamak bakımından çalışmalar plakaların üzerine serilen kalaslar üzerinden yapılmalıdır.
Şerbet işleminden önce şerbet kanallarından montaj kalıntıları temizlenmeli, kanallar ıslatılmalı ve bundan sonra şerbet dökülmelidir. Bu işlem sırasında şerbetin tüm demir aksamı tamamen sarmasına dikkat edilmelidir.

Şerbet işlemi aşırı güneş veya don etkisinde yapılmamalı, nihai sertleşmesine kadar ıslak tutulmalı, üzerinde gezilmemeli, sarsıntıya maruz kalmamalıdır.

9. Montaj sırasında elemanların münferit yüklere maruz kalmaları önlenmelidir. Bunun için döşenen kısımların istif yeri olarak kullanılmasından kaçınılmalıdır. Ağır alet ve aksam mesnetler üzerine konmalı veya kalas atarak, yükün muhtelif elemanlara dağılması sağlanmalıdır. Çalışmaların mesnet üzerinden yürütülmesi tavsiye edilir.

,

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Yardımcı olmamı ister misiniz ?